Dieta și acneea

Studiile arată că acneea poate fi un indicator vizibil de risc al unei diete nepotrivite, iar alimentația incorectă poate duce în timp la instalarea unor boli cronice. O astfel de dietă “acneică” include multe lactate grase, junk food și prea multe ouă și carne, toate contribuind la stimularea activității enzimei mTOR (cea care contribuie la procesul de îmbătrânire și care ne poate îmbolnăvi), mai precis și la acnee și obezitate.

Dieta anti-acneică

Alături de un tratament potrivit anti-acnee, printr-o dietă corectă poți ajuta organismul, îmbunătățind și funcțiile pielii. Beneficiile unei alimentații echilibrate sunt evidente.

Hai să vedem de ce trebuie să țineti cont când vine vorba de dieta persoanelor cu acnee.

Mai puțină carne procesată

În urma studiilor, s-a ajuns la concluzia că oamenii a căror alimentație zilnică este compusă în principal din fructe, legume, pește și carne slabă prezintă mult mai puține simptome specifice acneei. Dieta greșită poate exacerba acneea. Simultan cu îmbogățirea dietei cu produse vegetale, trebuie redus consumul de produse de origine animală, în special cele din carne procesată (mezeluri, junk food) și brânzeturi grase.

Zahărul nu e bun deloc

Creșterea cantității de zahăr la nivelul sângelui are drept consecință stimularea unor modificări hormonale care constituie „avanpremiera” acneei.

Vitamina A și Zinc

O alimentație care conține vitamina A și Zinc va contribui pozitiv la protejarea celulelor pielii, cât și la reducerea secreției de sebum și a leziunilor acneice.

Omega 3

Omega 3 și Omega 6 pot preveni inflamațiile din corpul nostru. Cei mai mulți oameni consumă mai mult Omega 3 din produse precum cerealele, uleiurile vegetale, nuci, carne de pui, dar se găsește din belșug și în pește, ulei de pește, semințe de in sau de chia și cânepă.

Fără exces de lactate

Produsele obținute prin prelucrarea laptelui au o biodisponibiliate crescută a moleculelor răspunzătoare de producerea de comedoane (acumulările de sebum sub piele – punctele negre, coșurile). Laptele este bogat de asemenea în ioduri, care pot contribui la creșterea manifestărilor acneice.

Care e mecanismul? Laptele conține un factor (IGF – 1) care dacă e prezent în niveluri mari în corp, va avea ca rezultat creșterea producției de sebum. Din moment ce supra-producția de sebum este un factor care contribuie la acnee, unii oameni de știință susțin că laptele favorizează dezvoltarea acneei.[3]